Home / Prosjekter / Fjord Tours

Hvordan gjøre turistfilmer mer personlig?


Fjord Tours er selskapet bak blant annet “Norway In a Nutshell” og “Sognefjorden in a Nutshell”, og selger pakkereiser til turister som ønsker en enkel måte å oppleve det beste Norge har å by på.

Trailere

Sognefjorden in a Nutshell

Norway in a Nutshell

Utfordring:
Fjord Tours hadde allerede mye fine klipp av norsk natur, og kampanjene hadde veldig gode resultater på Meta og Google.
De ønsket å gjøre filmene sine enda mer personlig, slik at man fikk følelsen av at man faktisk var med på turen, og ikke bare så fine droneklipp fra turene. De to hovedturene “Sognefjorden in a Nutshell” og “ Norway in a Nutshell” er litt utfordrende å skille fra hverandre siden de inneholder en del like elementer.

Løsning:
Løsningen ble å leie inn to modeller som fulgte en “Norway in a Nutshell”, og en “Sognefjord in a Nutshell” tur, og komme virkelig tett på opplevelsen og gleden deres, kombinert med fine droneklipp. Vi trengte også en rød tråd i filmene som forklarte, og beskrev det som ikke naturlig fanges på kamera. Siden filmene ble filmet såpass personlig ønsket vi også at “reisebrevet” ble lest inn personlig og “conversational”.


Resultatet:
Resultatet ble to filmer som begge brukes på Meta og YouTube, og drar enda mer trafikk og visninger enn de foregående filmene.

Tilbakemelding fra Fjord Tours

“Storywell produserte film for Fjord Tours og rundturen Norway in a Nutshell® i 2023. Det var en glede å jobbe med Storywell. De er faglig dyktig og leverer kvalitet - med et øye for detaljer.

De har et smittende engasjement, kommer med gode input og løsningsforslag, og setter seg godt inn i kundens behov. Storywell bidro med god planlegging, organisering og valg av fantastiske statister.

I tillegg viste de vilje til fleksibilitet, da været ikke var på vår side. De var udelt positiv å jobbe med, fra planlegging til ferdig resultat.

Anbefaler Storywell på det varmeste.”

— Pernille Hunsbedt, Lead Brand & Marketing Fjord Tours AS

Fullversjoner

Bedrifter som bruker video har 41% høyere klikkfrekvens sammenlignet med de som ikke gjør det.

Forrige
Forrige

Hvordan få de unge til å se på NRK - Natur?

Neste
Neste

Hvordan treffe ulike målgrupper med samme oppfordring?