Home / Prosjekter / Lidenskap for havet

Lidenskap for havet - Hvordan treffe ulike målgrupper med samme oppfordring?

Lidenskap for havet er en reklameserie om interessante personer som bor langs kysten på Vestlandet. Serien er produsert i samarbeid med Fjord Norge, og vi har laget flere ulike filmer skreddersydd for forhåndsbestemte målgrupper, der hovedmålet er å inspirere folk til å besøke kysten på Vestlandet.

Her kan du se trailere av de ulike episodene. Fullversjonene og tilbakemelding fra kunde ligger lenger ned på siden.

Trailere

Jake Crumbleholme har flyttet fra storby i England til den lille surfebygden Stadt i kjærlighetens navn, og jobber nå som surfeinstruktør.

Ronny Ødegaard Kolvik hadde jobbet mange år gjort stor suksess på topprestaurant i Oslo. Nå har han flyttet hjem til Ålesund for å bygge "Matbyen Ålesund”.

Jan Thomas Rantaniitty jobber til dagen som Tech CMO i et amerikans selskap. På fritiden driver han et samfunnsorientert øko-lodge på Karmøy.

Rutt-Lovise Strand driver et lite yogastudio på Måløy, og brenner for å få folk til å oppleve hvor viktig samspillet med kysten er for kropp, sinn og velvære.

Kari Schibevaag er 8 ganger verdensmester i kiting, og har reist verden rundt. Nå driver hun vannsportsenter på Jæren som i følge Kari er blant verdens fineste strender.

Line Nicolaysen som til dagen bor i Oslo kjøpte et gammelt naust langt ute i havgapet på Smøla, og elsker å vise frem den rikte kysthistorien vi har i Norge.

Utfordring:
Som en del av sine sommerkampanjer ønsket Fjord Norge å vise frem en rekke kystperler langs Vestlandskysten på en engasjerende og inspirerende måte. Noen som skilte seg fra typiske dronefilmene med musikk lagt på toppen. De hadde også seks ulike målgrupper de ønsket å treffe med reklameserien.

Løsning:
Det var åpenbart at vi måtte ha fine historier som bakteppe for reklamefilmene. For å nå ut til riktig del av målgruppen fant vi interessante personer som passet til målgruppen basert på alder, interesser og lokasjon. Vi timet været så godt som mulig for å få frem idylliske omgivelsesklipp fra områdene.


Resultatet:
Filmene har blitt promotert internasjonalt og nasjonalt, og i tillegg til trailere og hovedfilmer ble det også produsert diverse sosiale medier versjoner og samlefilmer. De fleste versjonene har opp mot 65% visningsrate, og har bidratt til stor økning i merkevarekjennskap for Fjord Norge.

Klient: Fjord Norway
Produsent: Storywell/Lars Korvald, Linn Totland, Britt Dalland
Regissør: Lars Korvald
Kamera & drone: Lars Korvald
Modell “Ålesund”: Ronny Ødegaard Kolvik
Modell “Florø”: Rutt-Lovise Strand
Modell “Veiholmen”: Line J Nicolaysen
Modell “Stadt”: Jake Crumbleholme
Modell “Sandve”: Jan Thomas Rantaniitty
Modell “Rogaland”: Kari Schibevaag
Redigering, Farge, Lydmix: Lars Korvald
Musikk: Musicbed

Tilbakemelding fra Fjord Norge

“Jeg vil gjerne anbefale Lars Korvald på det sterkeste. Lars leverte flere vellykkede prosjekter for oss i Fjord Norge, og imponerte oss stadig med sin dedikasjon og ferdigheter.

Han er ekstremt profesjonell og går alltid den ekstra milen for å levere enestående resultater. Lars er åpen for tilbakemeldinger og forslag, og vi satt stor pris på hans samarbeidsvillige tilnærming.

Hans bakgrunn innen digital markedsføring og hans strategiske blikk var også til nytte for oss og bidro til å sikre at innholdet han produserte passet perfekt til vår merkevare og målgruppe. Alt i alt er Lars en ekstremt dyktig, profesjonell og lidenskapelig person som er en glede å jobbe med.”

Linn Totland - Markedssjef, Fjord Norge

Fullversjoner

Over 90% av markedsførere mener at video gir best avkastning på investeringene (ROI).

Forrige
Forrige

Hvordan gjøre turistfilmer mer personlig?

Neste
Neste

Kan Arktis være tilgjengelig for alle?