Home / Prosjekter / Vinter i Norge

Få turister til å besøke vinter-Norge

Vinter i Norge er reklameserie som viser frem den spektakulære naturen Norge har å by på om vinteren. Serien ble produsert i samarbeid med Fjord Norge.

Her kan du se trailere av de ulike episodene. Fullversjonene, kortversjonene, bilder og tilbakemelding fra kunde ligger lenger ned på siden.

Trailere

Denne filmen handler om Anitas reise gjennom den praktfulle Sognefjorden.

Denne filmen handler om Vivian og Gunnar sin reise i Rogaland.

Utfordring:
Fjord Norge ønsket å promotere reiseliv på vestlandet om vinteren, til et internasjonalt marked.

Løsning:
I målgruppeanalysen kom det frem at internasjonale turister har en formening om at Norge er kaldt og mørkt om vinteren og at naturen kan virke øde og utilgjengelig. Som en del av løsningen ville vi bruke en fortellerstemme som kunne besvare noen av innvendingene potensielle reisende hadde.


Resultatet:
Resultatet ble å vinkle fortellerstemmen som et reisebrev for at det skulle høres mer naturlig og “conversational” ut, og skille seg litt fra typisk “reklamestemme” for å bygge troverdighet. I tillegg fikk vi også frem at man kan kose seg inne samtidig som man nyter naturen, eller når man først er ute, så er det kort vei inn i varmen.
Filmene ble promotert internasjonalt og hadde visningsrater på opp mot 75%.

Fullversjoner

Klient: Fjord Norway
Produsent: Storywell/Lars Korvald, Linn Totland, Britt Dalland
Regissør: Lars Korvald
Kamera & drone: Lars Korvald
Modeller “Sognefjorden”: Anita Kaur Mongia, Liv Einemo, Linn Totland
Modell “Rogaland”: Vivian Klovning, Gunnar Hølland
Redigering, Farge, Lydmix: Lars Korvald
Fotografering: Viktorija Valionytė, Ruben Soltvedt
Musikk: Musicbed

Tilbakemelding fra Fjord Norge

“Jeg vil gjerne anbefale Lars Korvald på det sterkeste. Lars leverte flere vellykkede prosjekter for oss i Fjord Norge, og imponerte oss stadig med sin dedikasjon og ferdigheter.

Han er ekstremt profesjonell og går alltid den ekstra milen for å levere enestående resultater. Lars er åpen for tilbakemeldinger og forslag, og vi satt stor pris på hans samarbeidsvillige tilnærming.

Hans bakgrunn innen digital markedsføring og hans strategiske blikk var også til nytte for oss og bidro til å sikre at innholdet han produserte passet perfekt til vår merkevare og målgruppe. Alt i alt er Lars en ekstremt dyktig, profesjonell og lidenskapelig person som er en glede å jobbe med.”

Linn Totland - Markedssjef, Fjord Norge

Behind the scenes bilder

Sosiale medier versjoner

Bedrifter som bruker video har 41% høyere klikkfrekvens sammenlignet med de som ikke gjør det.

Forrige
Forrige

Nike - Haaland Force of Nature (Force9)

Neste
Neste

Hvordan vise frem alt en hel bygd har å by på?